avatar Jestem Tomasz z Kołobrzegu. Od 2009 roku przejechałem na rowerze 13250.32 kilometrów. Więcej o mnie.

Poprzednie lata

2010

2009

Zaliczone gminy

Wykres roczny blog rowerowy tomikg.bikestats.pl

Październik, 2018

Podczele i port + awaria

Piątek, 26 października 2018 · dodano: 05.11.2018 | Komentarze 0

Przejażdżka popołudniowa do Podczela (miało być do Ustronia Morskiego, ale zaczął siąpić deszcz), tam runda dookoła osiedla. W drodze powrotnej zajrzałem do portu pod latarnię morską i na koniec herbata na minigolfie. Ostatnie 500 metrów prowadzenia roweru - pękła ośka w tylnym kole... Rower jest w serwisie, przy okazji przyda się generalny przegląd.

Na drewnianym mostku w ekoparku

Do portu pod wiatr

Czwartek, 25 października 2018 · dodano: 25.10.2018 | Komentarze 0

Od trzech dni mocno wieje, ale trzeba było się w końcu ruszyć trochę, więc po obiedzie podjechałem do portu zerknąć na sztorm. W tamtą stronę pod mocny wiatr, który w dzielnicy portowej momentami zatrzymywał mnie w miejscu, z powrotem na luzie z wiatrem.

Spacer nad morzem

Piątek, 19 października 2018 · dodano: 20.10.2018 | Komentarze 0

Popołudniowy spacer nad kołobrzeskim morzem. Z Ogrodów pojechałem w kierunku Sianożęt, ale szybko doszedłem do wniosku, że tym razem brak mi mocy w nogach. Może to wina zjedzonego chwilę wcześniej obiadu, czułem się jakiś ociężały... W Podczelu więc zajrzałem na plażę, a potem zawróciłem. Wzdłuż morza pojechałem do portu, potem na plażę zachodnią, gdzie chciałem się chwilę zatrzymać, tam jednak ludzi zaczepiał strasznie irytujący lokalny menel. Wróciłem więc do domu, zaglądając po drodze do zaprzyjaźnionego Parku Rekreacji w dzielnicy uzdrowiskowej.

Korzystno, Grzybowo, mecz

Środa, 17 października 2018 · dodano: 18.10.2018 | Komentarze 0

TRASA: Kołobrzeg - Zieleniewo - Korzystno - Grzybowo - Kołobrzeg

Popołudniowa nieduża runda na zachód od miasta, przez część trasy w towarzystwie Kuby. Z domu pojechałem w kierunku Radzikowa, gdzie po 6 kilometrach jazdy dołączył do mnie Kuba. Nową ścieżką rowerową pojechaliśmy do Korzystna, a tam skręciliśmy na Grzybowo. Przez miejscowość przejechaliśmy bez zatrzymywania traktując ten wypad bardziej jako trening. Pierwszy postój zrobiliśmy dopiero po wjeździe do Kołobrzegu przy Żabce, po czym udaliśmy się na stadion na mecz juniorów Kotwicy ze Stalą Szczecin. Po ciekawym spotkaniu padł remis 4:4.

Po meczu Kuba wrócił do domu, a ja zajrzałem najpierw do Portu Jachtowego, gdzie dobiega końca remont zabytkowej Reduty Bagiennej, a następnie na molo. Wracając do domu zajrzałem jeszcze na pół godziny do Parku Rekreacji w dzielnicy uzdrowiskowej.

Trzebiatów - Kołobrzeg

Piątek, 12 października 2018 · dodano: 12.10.2018 | Komentarze 0

TRASA: Trzebiatów - Nowielice - Trzebusz - Roby - Mrzeżyno - Rogowo - Dźwirzyno - Grzybowo - Kołobrzeg

Postanowiłem dziś przetestować otwartą przedwczoraj nową drogę rowerową łączącą Trzebiatów z Mrzeżynem. Pojechałem więc pociągiem do Trzebiatowa, a tam skierowałem się w kierunku ścieżki. Trasę do Nowielic znałem, tam ścieżka jest od lat. W Nowielicach zaczyna się nowy odcinek w kierunku Mrzeżyna. Niestety jest on kiepsko oznakowany i gdyby nie to, że wcześniej sprawdziłem w internecie gdzie mam jechać pewnie nie wpadłbym na to, że muszę najpierw skręcić na Bieczyno...

Nowym asfaltem jechało się bardzo fajnie. Jest równo, lekko z górki, do tego wiatr miałem w plecy, więc prędkość praktycznie nie spadała poniżej 26 km/h. W Trzebuszu kolejny raz można zabłądzić. Ścieżka wchodzi w ślad wiejskiej drogi między zabudowaniami i trochę krąży między domami, jednak wystarczy trzymać się asfaltu. Warto jednak uważać na ostry zakręt praktycznie na samym wjeździe do wioski.

Dalej były Roby. Tym razem ścieżka ominęła całą wioskę od strony zachodniej. Niestety za Robami... skończyła się. Hucznie otwierana ścieżka do Mrzeżyna kończy się w Robach. Dalej trasa wchodzi w ślad drogi powiatowej z płyt jumbo i tak kończy się radość z jazdy.

Do Mrzeżyna trzeba jechać tymi płytami ok. 3 km. Niestety jest to normalna droga dostępna dla samochodów, w dodatku miejscami jest na tyle wąsko, że rowerzysta praktycznie musi uciekać z rowerem w krzaki... Tu lokalne władze się nie popisały...

W końcu jednak dojechałem do Mrzeżyna, zajrzałem do portu (jedno z moich ulubionych miejsc na polskim wybrzeżu) i zrobiłem sobie 20 minut przerwy. Pogoda dopisała, 20 stopni, bezchmurne niebo i lekki wiatr sprawiły, że przerwa na ławce na nabrzeżu mocno mnie rozleniwiła.

W końcu jednak trzeba było się ruszyć. Do domu wróciłem nadmorską ścieżką rowerową z krótkim przystankiem na łyk wody i fotkę na brzegu jeziora Resko Przymorskie koło Rogowa.

Pętla po mieście

Środa, 10 października 2018 · dodano: 10.10.2018 | Komentarze 0

Popołudniowa pętla po Kołobrzegu. Z domu z Ogrodów na cmentarz zapalić świeczkę, następnie do portu jachtowego (na zdjęciu), pod latarnię morską i parkiem nadmorskim do domu.

Sianożęty

Piątek, 5 października 2018 · dodano: 05.10.2018 | Komentarze 0

Poranna przejażdżka nadmorską ścieżką rowerową do Sianożęt i z powrotem. Ciepło i pochmurno, ale bez deszczu i przeszkadzającego wiatru.

Kategoria >20 km, Samotnie

Podczele po pracy

Czwartek, 4 października 2018 · dodano: 04.10.2018 | Komentarze 0

Lekki rozruch po pracy do Podczela i z powrotem z rundą wokół osiedla. Przez połowę trasy padał deszcz, ale dziś praktycznie bez wiatru.

Wietrzny spacer nad morze

Środa, 3 października 2018 · dodano: 03.10.2018 | Komentarze 0

Wieczorny spacer rowerowy bardzo spokojnym tempem do portu i z powrotem. Od wczoraj mocno wieje, ale jest dość ciepło. No i widok wzburzonego morza tuż po zachodzie słońca - bajka...