avatar Jestem Tomasz z Kołobrzegu. Od 2009 roku przejechałem na rowerze 13250.32 kilometrów. Więcej o mnie.

Poprzednie lata

2010

2009

Zaliczone gminy

Wykres roczny blog rowerowy tomikg.bikestats.pl

Orlik Budzistowo

Poniedziałek, 15 kwietnia 2024 · dodano: 15.04.2024 | Komentarze 0

Wieczorny wypad na orlika do Budzistowa, godzina gry w piłkę i powrót lekko okrężną drogą.

Kategoria <20 km, Samotnie

Gryfice - Kołobrzeg

Piątek, 12 kwietnia 2024 · dodano: 15.04.2024 | Komentarze 0

Ta trasa była w planie tydzień temu, ale plan się lekko zmienił. Tym razem już się udało :) Pojawiło się kilka nowych odcinków, którymi nigdy wcześniej nie jechałem, a łącznie wyszło ponad 75 km, co jest moim drugim dystansem w tym roku.

Trasa: Gryfice - Rotnowo - Charnowo - Natolewiczki - Natolewice - Lusowo - Pniewo - jez. Popiel - Skrzydłowo - Czartkowo - Rzesznikowo - Rymań - Drozdowo - Trzynik - Pławęcino - Gościno - Jarogniew - Ząbrowo - Charzyno - Bezpraw - Zieleniewo - Kołobrzeg.

Z Gryfic, dokąd dojechałem pociągiem, wystartowałem ok. 10:30. Ruszyłem znaną mi już ulicą Dąbskiego na Rotnowo i Natolewice. Dawno temu już miałem okazję jechać tym odcinkiem. W Natolewicach przy cmentarzu na końcu miejscowości odbiłem w prawo w szutrową drogę do Pniewa. Stamtąd kontynuowałem jazdę dawną krajową 6-tką (obecna droga wojewódzka 112). Odkąd zbudowali ekspresową drogę S6 na dawnej szóstce panuje niewielki ruch, do tego jest szerokie równe pobocze, więc jedzie się bardzo wygodnie.

Po paru kilometrach odbiłem w prawo w las w kierunku jeziora Popiel (a może Studnica? Niektórzy mówią też po prostu Rzesznikowo od nazwy miejscowości w pobliżu). Brukowana droga pożarowa później zmieniła się w szutrową, ale cały czas jechało się całkiem wygodnie. Nad jeziorem odpocząłem 20 minut i ruszyłem w kierunku domu. Po 3 kilometrach wjechałem na ścieżkę rowerową, która towarzyszyła mi aż do samego Kołobrzegu. To cześć sieci ścieżek zbudowanych około 2010 roku w ramach projektu Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty.

Przez Rymań przejechałem bez zatrzymywania, stanąłem na chwilę w Trzyniku na miejscu odpoczynku dla rowerzystów. W Gościnie zajechałem do Biedronki na małe zakupy, trzeba było uzupełnić kalorie. Za Gościnem w Jarogniewie zrobiłem dłuższą przerwę na posiłek i stamtąd już spokojnie wróciłem do Kołobrzegu.

Na orlika

Poniedziałek, 8 kwietnia 2024 · dodano: 08.04.2024 | Komentarze 0

Znajomym zachciało się wrócić do gry na orliku po kilku miesiącach przerwy, więc wieczorem przejechałem się do Budzistowa pograć. Droga powrotną częściowo z Kubą, częściowo samotnie z wizytą na promenadzie. Chciałem sprawdzić czy coś się tam dzieje wieczorem, okazało się, że nic.

Aaa, no i dorobiłem się eleganckiego kasku, więc będzie bezpieczniej.

Na luzie po gminach Siemyśl i Kołobrzeg

Piątek, 5 kwietnia 2024 · dodano: 08.04.2024 | Komentarze 0

Tym razem pojeżdżone bardzo na luzie po drogach i wioskach gmin Kołobrzeg i Siemyśl. Łącznie ponad 52 km po asfalcie, bruku i płytach betonowych.

Miejscowości na trasie: Kołobrzeg, Zieleniewo, Bezpraw, Charzyno, Mącznik, Nieżyn, Byszewo, Kędrzyno, Głąb, Drzonowo, Sarbia, Karcino, Dźwirzyno, Grzybowo, Kołobrzeg.

Tempo bardzo spokojne, szczególnie do Nieżyna, gdy turlałem się pod wiatr 16-17 km/h. Nigdzie się nie spieszyłem, często stawałem zrobić fotkę czy napić się wody. Z Nieżyna do Kędrzyna, poza paroma krótkimi odcinkami, jechałem po bruku. Zresztą droga Nieżyn - Byszewo, ze względu na swój klimat, jest jedną z moich ulubionych w całym powiecie.

W Karcinie spędziłem jakieś pół godzinki na herbacie u kolegi i płytówką do Dźwirzyna, a następnie rowerową Via Balticą wróciłem do Kołobrzegu.

Przy OSP w Charzynie

Kategoria >20 km, >50 km, Samotnie

Na mecz do Dygowa

Sobota, 30 marca 2024 · dodano: 04.04.2024 | Komentarze 0

W Wielką Sobotę miałem do poprowadzenia spikerkę na meczu IV ligi w Dygowie, a że pogoda dopisała pojechałem rowerem. Towarzyszył mi Darek. Pojechaliśmy jak zwykle przez Ustronie Morskie i Kukinię, testując przy okazji oddaną jesienią nową ścieżkę rowerową z Ustronia Morskiego do Dygowa.

Droga w obie strony w zasadzie bez historii, zatrzymaliśmy się w obu przypadkach na krótki odpoczynek na stacji benzynowej w Ustroniu Morskim. Sam mecz dość ciekawy, przegrany przez gospodarzy z Gwardią Koszalin 1:2.

Na mecz do Niechorza

Sobota, 9 marca 2024 · dodano: 11.03.2024 | Komentarze 0

W sobotę w Niechorzu był mecz na szczycie IV ligi, a że pogoda wreszcie była wiosenna to namówiłem Kubę i pojechaliśmy rowerami. Droga fajna, tradycyjnie wzdłuż morza Velo Balticą. W tamtą stronę było z wiatrem to jechało się fajnie. Ruszaliśmy z Kołobrzegu parę minut po 10, na stadionie w Niechorzu byliśmy o 12.30.

Mecz bardzo ciekawy, Wybrzeże Rewalskie Rewal pokonało Bałtyk Koszalin 4:2 i umocniło się na pozycji lidera.

Powrót trochę trudniejszy. Dawno nie robiłem takiego dystansu, więc zaczęły się w pewnym momencie ciężary, tym bardziej, że wracaliśmy pod niezbyt silny na szczęście wiatr. W Dźwirzynie zrobiliśmy przerwę na obiad i potem już spacerkiem w zapadających ciemnościach dotarliśmy do Kołobrzegu. W domu byłem po godzinie 19 po całodniowej wycieczce.

Na mecz do Ustronia Morskiego

Niedziela, 25 lutego 2024 · dodano: 25.02.2024 | Komentarze 0

Dziś przy dobrej pogodzie typowy wyjazd z punktu A do punktu B, czyli z Kołobrzegu na stadion w Ustroniu Morskim, gdzie odbywał się mecz IV ligi zachodniopomorskiej pomiędzy Mechanikiem Bobolice i Iskierką Szczecin.

Słonecznie, praktycznie bezwietrznie i dość ciepło, więc jechało się bardzo fajnie. W obie strony przejazd bez przystanków.

Kategoria >20 km, Na mecz, Samotnie

Testowanie ścieżki do Grzybowa

Piątek, 23 lutego 2024 · dodano: 23.02.2024 | Komentarze 0

Dziś czasu na jeżdżenie nie miałem zbyt wiele, postanowiłem więc przetestować oddany wczoraj do użytku odcinek ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Grzybowskiej, łączący Radzikowo z Grzybowem. Mimo, że jest to już trzecia droga pieszo-rowerowa w kierunku Grzybowa uważam, że jest ona bardzo potrzebna, często bowiem piesi i rowerzyści przemieszczali się z Radzikowa do Grzybowa najkrótszą dla siebie drogą, czyli poboczem ruchliwej szosy. Szkoda tylko, że część rowerowa nie jest wykonana z wygodniejszego do jazdy asfaltu tylko z kostki betonowej.

Łącznie przejechałem dziś skromne 21 km, zaglądając na parę minut w Grzybowie na plażę na wysokości ul. Bałtyckiej.

Kategoria >20 km, Samotnie

Dźwirzyno

Niedziela, 18 lutego 2024 · dodano: 22.02.2024 | Komentarze 0

Niedzielny wypad do Dźwirzyna w towarzystwie Darka. Miałem długą przerwę, przez ostatnie półtora miesiąca tryb głównie siedzący w pracy, domu albo samochodzie, bo zimę w tym roku mamy wietrzną i deszczową. Forma więc "przeminęła z wiatrem" i to było widać, dawno się nie zdarzyły kryzysy po przejechaniu zaledwie kilkunastu kilometrów. W każdym razie Dźwirzyno zaliczone, choć tempem bardzo spacerowym. Idzie wiosna i powinno być coraz lepiej.

Nowy rok rozpoczęty

Poniedziałek, 1 stycznia 2024 · dodano: 01.01.2024 | Komentarze 0

Jak co roku od czterech lat symboliczną przejażdżką nad morze zaczynam nowy rok. Dziś "dyszka" do kołobrzeskiego molo i z powrotem.